Cocoa, the development of Words, and other software projects (including those dang assessment tasks).
I've finished reading the first part.
Chapter 1.
Main things gleaned were the design process elements about target
audiences, prototyping and user testing to determine the User Model,
and then designing the application to fit this model.
Also the 80% rule for satisfying customer feature requests seemed
intelligent
Chapter 2.
This covered metaphors and various general UI design techniques (that
I have covered before at Uni), plus some extra ones like Explicit and
Implied actions, feedback and communication, forgiveness, modelessness.
This section can be used later as a general reference of purpose and
flow to what needs to be done in the design process.
Onto Part II...
From: Sakata Yoshiro <yoshiro-sakata@k3.dion.ne.jp>Date: 28 October 2005 7:40:31 PMTo: Mathieu Tozer <email@mathieutozer.com>Subject: Re: 芳郎の勉強する方法マシューがそのソフトを作るにあたって、どんなことが役に立つかわからないので、自分が思いついたことを書くね。この間も書いたけど、同じとことで使われる言葉をまとめる。たとえば、飛行機の話でよく使われる言葉をまとめる。色の単語とか、季節の単語とか。あと、反対の言葉をまとめる。たとえば、大きい 小さい とか。あと、スウェーデン語については、ラジオをきいて、よく耳にする言葉(何度聞いても出てきて、わかることば)が出てきたら、辞書で調べてみる(スウェーデン語の辞書はもってないけど、参考書の後ろの方に少しだけ載ってるからそれを調べる)また思いついたらメールするね。